انواع قفل دوچرخه و ۵ مدل قفل دوچرخه

انواع قفل دوچرخه و ۵ مدل قفل دوچرخه

معرفی انواع قفل دوچرخه

دلیل نوشته شدن مقاله امروز سوال یکی از دوستان درباره انواع قفل دوچرخه و روش های باز کردن قفل دوچرخه است. در این مقاله از کلید سازی شبانه روزی گیل کار رشت می خواهم علاوه بر معرفی انواع قفل دوچرخه ۵ مدل قفل دوچرخه را هم معرفی کنیم.

قفل دوچرخه ژاپنی

ساخت قفل در طول تاریخ به این دلیل بوده که بتوانند از سرقت جلوگیری کنند و خیال مالکین کالا ها را جمع کنند و باعث اسودگی خاطر مردم باشد. قفل های قدیمی برای دوچرخه های قدیمی ساختار جالبی داشتند و هنوز که هنوز است بسیار جالب هستند و به صورت ثابت بر روی دچرخه نصب می شدند که معمولا هر کسی کلید قفل را می چرخاند و فرمان یا لاستیک دوچرخه قفل می شد. هنوز هم این ساختار پیشرفته تر و مخفی تر داخل دوچرخه های ژاپنی وجود دارد ولی دوچرخه های تولید شده هم برای کم کردن هزینه و هم وزن دوچرخه از ساختن قفل دوچرخه مخفی خود داری می کنند.

معرفی ۵ مدل قفل دوچرخه

نمونه های رایجی از انواع ۵ مدل قفل دوچرخه در بازار موجود است. به شکل کلید های سویچی ، کامپیوتری، ماری، تفنگی و قفل رمزی که معمولا با رشته های سیمی ساخته می شوند که مقاومتشان در مورد برش بیشتر شود و حالت دهی بیشتری هم داشته باشند که راحت تر بتوان جمعشان کرد و لا به لای پره های دوچرخه بروند و قفل زده شود.

انواع قفل دوچرخه و ۵ مدل قفل دوچرخه

قفل دوچرخه رمزی برنجی بخرید

در دوران نه چندان دور قفل دوچرخه برنجی بوده و کیفیت بهتری داشت. کم کم بخاطر رقابت قیمت بعضی از مدل های قفل های سربی و حتی پلاستیکی ساخته شده که زود تر خراب می شوند. قفل های رمزی ساختار جالب و کارامدی دارند و نیاز به کلید ندارند ولی در کمال تاسف قفل های رمزی معمولا پلاستیکی هستند و کمی زود خراب می شوند.

اگر قفل رمزی برنجی یا فلزی پیدا کردید حتما بخرید. من به عنوان یک کلید ساز از تیم کلید سازی شبانه روزی گیل کار به شما پیشنهاد میکنم حتما از قفل های برنجی و حتی گرون تر و محکم تر استفاده کنید. قفل ارزان قیمت امنیت خوبی ندارد و زود هم خراب می شود. به نظر من خساست در این امر باعث می شود اموال تان را از دست بدهید.

ساخت قفل دوچرخه با زنجیر

ساخت قفل دوچرخه با زنجیر هم یکی از راه هایی است که امنیت نسبتا خوبی دارد و می تواند کمک کننده باشد. اما مشکلی که در این روش وجود دارد این است که حمل زنجیر با دوچرخه سخت است. همچنین زنجیر می تواند به دوچرخه شما آسیب بزند.

انواع قفل دوچرخه و ۵ مدل قفل دوچرخه

نکته آموزشی مهم

نکته اموزشی در مورد نصب قفل این است که حتما دوچرخه تان را به یک جا قفل کنید که در دیدرس شما و یا دوربین مدار بسته باشد. به این شکل اگر دزد دوچرخه اقدام به باز گشایی قفل کند شناسایی خواهد شد. حتما قفل های دیسکی قفل دوچرخه را به چرخ عقب وصل کنید و اگر از زنجیر یا قفل های دیگر استفاده می کنید قفل را از لا به لای پره چرخ و میله دوچرخه رد کنید و به یک میله محکم قفل کنید. هیچ وقت به تنهایی چرخ جلو را به جایی قفل نکنید، زیرا سارق می تواند با یک ابزار ساده دوچرخه را از چرخ جلو جدا کرده و کل دوچرخه را با خودش ببرد.

علیرضا نوبخت. کلیدسازی شبانه روزی گیل کار رشت

9 نظر

    1. سلام مرضیه خانم
      در حال حاضر قفل های یو شکل در بازار زیاد گیر نمیاد و به همین دلیل کلید سازی رشت توی مقاله این رو ننوشته

    1. سلام می تونین به شعبه حاجی آباد به صورت حضوری مراجعه کنید
      حاجی آباد روبروی پاساژ گوهر کلید سازی شبانه روزی گیل کار

    1. سلام حقیقتش اخلاقی نیست که روش باز کردن قفل دوچرخه رو بذاریم وگرنه انجام میدادیم چون می تونه منجر به سرقت دوچرخه های قفل شده در خیابون بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *